Quina infància?

PER UNA IDEA D’INFANT

Per una idea d’infant ric en la cruïlla del possible, que està en el present i que transforma el present en futur.

Per una idea d’infant actiu, guiat, en l’experiència, per una extraordinària mena de curiositat que es vesteix de desig i de plaer.

Per una idea d’infant fort, que desestima que la pròpia identitat sigui canviada com la de l’adult per oferir-la, en canvi, en els jocs de cooperació.

Per una idea d’infant sociable, capaç de trobar-se i enfrontar-se amb els altres nens i nenes per a construir nous punts de vista i nous coneixements.

Per una idea d’infant competent, artesà de la pròpia experiència i del propi saber a prop de l’adult i amb l’adult.

Per una idea d’infant curiós, que aprèn a conèixer i entendre no perquè renunciï, sino perquè mai deixa d’obrir-se a sorprendre’s i meravellar-se.

Aldo Fortunati, mestre i pedagog italià

“L’educació dels infants com a projecte de la comunitat”

Editorial OCTAEDRO i AM ROSA SENSAT, 2006